
Gærum Borgerforening
Afslutning af
projekt bålhytte og muldtoilet
på Tumlepladsen i Gærum
Efter næsten 3 år hvor vores drømme startede for projektet kan vi nu fortælle, at projektet står færdigt og klar til brug. Vores drøm er blevet indfriet, takket være jer.
Vores vej hertil har været lang, spændende og udforderne.
At skulle søge midler til et stort projekt var starten, og hurtigt fik vi de første tilkendegivelser på tilsagn til projektet, desværre måtte vi også indse at hvis vi skulle nå i mål med vores drømme og visioner for tumlepladsen måtte vi revidere vores drømme til et mere realistisk projekt
Udover at tænke anderledes i forhold til det første udkast med en pris på langt over 1 mio. kr. måtte vi også indse, at vi skulle ændre fra et stort projekt til to mindre delprojekter
At omdanne et stort til to mindre delprojekter er en læring vi vil tage med os videre i andre projekter vi drømmer om i fremtiden.
Maj 2023 blev byggetilladelsen indsendt, og vi håbede derfor på, at vi i efteråret kunne se arbejdet blive igangsat og bålhytten blive indviet inden udgang af 2023.
Byggetilladelsen kom dog først i slut november, hvorfor vi i samråd med Rabølle måtte vælge at udskyde projektets start til foråret viste sig.
I januar blev den første stolpe sat, efterfølgende blev vi ramt af et større snevejr, hvorfor vi igen måtte udsætte projektets videre forløb.
Heldigvis kom foråret igen og vi kan nu her i påsken nyde synet af den nyopførte bålhytte, shelters og muldtoilettet. De første overnattende har allerede været forbi og sove i de nyopførte shelters.
Vi er utrolig glade for resultatet, det er virkelig flot arbejde Rabølle har udført, men alt dette har ikke kunne ske uden jer. TAK.
Vi glæder os nu til sommeren, samt overnattende gæster i shelterne hvor de besøger vores by, flere arrangementer skabt af byens foreninger, samt at vores skole, børnehave og de små kan tage på tur i vores by.