Røde Kors Køge



Vi vil gerne invitere til nye fællesskaber. Ønsket er at målgruppen kommer ud og møder andre, så der kan starte nye fællesskaber og skabes nyt netværk.

 

Unge og ældre mødes på tværs af generationer. De 2 grupper er sårbare, og der er ikke mange, der bliver inviteret ind i fællesskabet, og det vil vi forsøge at ændre på. Vi vil gøre opmærksom på det f.eks. Røde Kors Køge kan tilbyde disse grupper.


Vi ved også at børnefamilier har det svært i juletiden, og derfor vil vi give dem en helt traditionel juleoplevelse. Vi åbner dørene for dem, der vil mødes med andre. Vi starter med klippe/klistre for børnene. Andreas Bo kommer og underholder de voksne (det gør han gratis). Vi spiser traditionel julemiddag med alt der kører til, og naturligvis mandelgave. Vi danser om juletræ og julehygger. Til slut får alle en gave, som Nordjyllandsfonden har støttet. Så ønsker vi hinanden god jul. Allerede nu ved vi, at det har betydet meget for de ældre, der tilmelder sig, at der kommer børn. Det glæder de sig meget til.

Fakta

Støttet med
30.000 kr.
Projektnavn
Ingen skal sidde alene juleaften
Projektejer
Røde Kors Køge